17 Aralık 2015 Perşembe

HZ.PEYGAMBER DUALARI

HZ.PEYGAMBERLER DUALARI


Hz.Adem(a.s) ve Hz. Havva'nın Duası 
(Araf-23) :

Ey Bizim Rabbimiz, kendimize yazık ettik.
 Şayet sen kusurumuzu örtüp,
 bize merhamet buyurmazsan, 
en büyük kayba uğrayanlardan oluruz.

Hz.Nuh(a.s)'ın Duası (Nuh-28) :

Ya Rabbi, beni, anamı, babamı ve 
evime mü'min olarak girenleri,
 erkek ve kadın olarak
 bütün mü'minleri affeyle.

Hz.Nuh(a.s)'ın Duası (Hud-47) : 

Hakkında kesim bilgim olmayan şeyi
 istemekten sana sığınırım.
 Eğer beni affetmez, 
bana merhamet etmezsen,
 her şeyi kaybedenlerden olurum.
 
Hz.Nuh(a.s)'ın Duası (Kamer-10) :

Ya Rabbi ben mağlubum.
 Artık sen bana yardım eyle.

Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (İbrahim-40) :  

Ya Rabbi, neslimden çoğunu
 namazı devamlı olarak ve
 gereğince kılan kullarından eyle.
 Duamı lütfen kabul buyur Ya Rabbi.

Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (İbrahim-41) :

Ey Rabbimiz, beni, ana babamı ve 
bütün mü'minleri kıyamet günü affeyle.

Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Şuara-83) :

Ya Rabbi bana hikmet ver ve
 beni salihler arasına dahil eyle.

Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Saffat-100) :

Ya Rabbi salih evlatlar lütfet bana.

Hz.Yakup(a.s)'ın Duası (Yusuf-86) :

Sıkıntımı, keder ve üzüntümü sadece
 Allah'a arzediyorum.
Hz.Yunus(a.s)'ın Duası (Enbiya-87) :

Ya Rabbi Sensin ilah,
 senden başka yoktur ilah. 
Sübhansın, 
bütün noksanlıklardan münezzehsin.
 Yücesin.
 Doğrusu kendime zulmettim,
 yazık ettim. Affını bekliyorum Rabbim.

Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-143) :

Sübhansın Ya Rabbi, tevbe ettim.
 Her noksanlıktan münezzeh olduğun gibi
 dünyada seni görmemizden de münezzehsin.
 Ben iman edenlerin ilkiyim.

Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-151) :

Ya Rabbi, beni ve kardeşimi affet.
 Rahmetine bizi de dahil et;
 çünkü merhamet edenlerin 
en merhametlisi sensin.

Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-155) :

Sensin bizim mevlamız, affet bizi,
 merhamet eyle.
 Sen merhamet edenlerin en hayırlısısın.

Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-156) :

Bize bu dünyada da ahirette de 
iyilik nasip et.
 Biz sana yöneldik, senin yolunu tuttuk.

Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Taha-25-27) :

Ya Rabbi, göğsümü genişlet,
 işimi kolaylaştır,
 dilimin bağını çöz.
 Ta ki sözümü anlasınlar.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Mü'min-27) :

Ben, ahirete, hesap gününe inanmayan 
her kibirli ve zorbadan benim de Rabbim 
sizin de Rabbiniz olan Allah'a sığınırım. 

Hz.Süleyman(a.s)'ın Duası (Neml-19) :

Ya Rabbi, beni nefsime öyle 
hakim kıl ki gerek bana
 gerek ana-babama ihsan ettiğin 
nimetlere şükredeyim.
 Seni razı edecek güzel ve
 makbul işler yapabileyim. 
Bir de, lütfedip beni
 salih kulların arasına dahil eyle.
Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Mümtehıne-4) : 

Ey Yüce Rabbimiz,
 yalnız sana güvenip dayandık,
 sana yöneldik ve 
sonunda da senin huzuruna varacağız.
Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Mümtehıne-5) :

Ey Yüce Rabbimiz, bizi kafirlere
 deneme konusu kılma,
 affet bizi.
 Çünkü sen Aziz ve Hakimsin; mutlak galib, 
tam hüküm ve hikmet sahibisin
 
Hz.Lut(a.s)'ın Duası (Ankebut-)30 :

Ya Rabbi, bu müfsitler, 
bu bozguncular gürühuna 
karşı bana sen yardım eyle.


Hz.İsmail(a.s) ve Hz.İbrahim(a.s)'ın
 Duası (Bakara-127) :

Ey bizim Kerim Rabbimiz! 
Yaptığımız bu işi kabul buyur bizden.
 Hakkıyla işiten ve 
hakkıyla bilen ancak sensin.

Hz.İsmail(a.s) ve Hz.İbrahim(a.s)'ın
 Duası (Bakara-128) :

Ey Rabbimiz! 
Bizi sana boyun eğenlerden kıl,
 neslimizden de sana itaat eden
 bir ümmet çıkar,
 bize ibadet usullerimizi göster,
 tevbemizi kabul et; zira,
 tevbeleri çokça kabul eden,
 çok merhametli olan ancak sensin.


Hz.Yusuf(a.s)'ın Duası (Yusuf-101) :

Ey gökleri ve yeri yaratan.
 Dünyada da, 
ahirettede Meevlam, yardımcım Sensin.
 Müslüman olarak canımı al ve 
beni salihler
(iyi insanlar) zümresine dahil eyle.

Hz.Eyüb(a.s)'ın Duası (Enbiya-83) :

Ya Rabbi bu dert
 bana iyice dokundu.
 Sen merhametlilerin en
 merhametli olanısın.

Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Kasas-16) :

Ya Rabbi ben kendime yazık ettim.
 Affeyle beni.
Hz.Süleyman (a.s)'ın Duası (Sad-35) :

Ya Rabbi affet beni ve bana benden 
sonra hiç kimseye
 nasip olmayacak bir hakimiyet lutfet. 
Çünkü sen lütufları
 son derece bol olan Vehhabsın.
Hz.Zekeriya(a.s)'ın Duası (Al-i İmran-38) :

Ya Rabbi, bana senin tarafından tertemiz, 
hayırlı zürriyet ihsan eyle.
 Şüphesiz ki 
sen dualar işitip icabet edensin.

Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası (İsra-80) : 

Ya Rabbi, gireceğim yere 
dürüst olarak girmemi,
 çıkacağım yerden de dürüst olarak 
çıkmamı nasip et ve
 kendi katından beni destekleyecek
 kuvvetli bir delil ver bana.

Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası (İsra-80) :

Allah bana yeter. 
Ondan başka ilah yoktur.
 Ben yalnız ona dayanırım. 
Çünkü O, büyük Arşın,
 muazzam hükümranlığın sahibidir.

Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası 
(Tevbe-129) :

Allah'ım, ey yerleri ve 
gökleri yaratan!
 Ey görünen görünmeyen 
ne varsa bilen. 
Hakkında ihtilaf ettikleri 
her meselede
 kulların arasında sen 
elbette hükmedeceksin.
 Ben bu güven içinde bekliyor
 ve sabrediyorum.

Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası
 (Zümer-46) :

Ya Rabbi adaletle hükmünü ver.
 Rabbimiz Rahmandır.
 Sizin bunca isnat ve 
iftiralarınıza karşı Müsteandır.
 (Yardım istenilecek olan yine O'dur.)

Meleklerin Mü'minlere Duası
 (Mü'min-7) :

Ey ulu Rabbimiz, senin rahmetin ve 
ilmin her şeyi kuşatmıştır! 
O halde tevbe edenler ve
 senin yoluna tabi olanları
 mağfiret eyle
 ve onları o cehennem azabından koru!



... http://www.uyur.com/up/2015/2015-04-20uyur-383d9264f6f75890.jpg

Hz.Adem(a.s) ve Hz. Havva'nın Duası

(Araf-23) :


Ey Bizim Rabbimiz, kendimize yazık ettik. Şayet sen kusurumuzu örtüp, bize merhamet buyurmazsan, en büyük kayba uğrayanlardan oluruz.


Hz.Nuh(a.s)'ın Duası (Nuh-28) :


Ya Rabbi, beni, anamı, babamı ve evime mü'min olarak girenleri, erkek ve kadın olarak bütün mü'minleri affeyle.


Hz.Nuh(a.s)'ın Duası (Hud-47) :


Hakkında kesim bilgim olmayan şeyi istemekten sana sığınırım. Eğer beni affetmez, bana merhamet etmezsen, her şeyi kaybedenlerden olurum.


Hz.Nuh(a.s)'ın Duası (Kamer-10) :


Ya Rabbi ben mağlubum. Artık sen bana yardım eyle.


Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (İbrahim-40) : 


Ya Rabbi, neslimden çoğunu namazı devamlı olarak ve gereğince kılan kullarından eyle. Duamı lütfen kabul buyur Ya Rabbi.


Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (İbrahim-41) :


Ey Rabbimiz, beni, ana babamı ve bütün mü'minleri kıyamet günü affeyle.


Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Şuara-83) :


Ya Rabbi bana hikmet ver ve beni salihler arasına dahil eyle.


Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Saffat-100) :


Ya Rabbi salih evlatlar lütfet bana.


Hz.Yakup(a.s)'ın Duası (Yusuf-86) :


Sıkıntımı, keder ve üzüntümü sadece Allah'a arzediyorum.

Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Mümtehıne-4) :


Ey Yüce Rabbimiz, yalnız sana güvenip dayandık, sana yöneldik ve sonunda da senin huzuruna varacağız.

Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Mümtehıne-5) :


Ey Yüce Rabbimiz, bizi kafirlere deneme konusu kılma, affet bizi. Çünkü sen Aziz ve Hakimsin; mutlak galib, tam hüküm ve hikmet sahibisin


Hz.Lut(a.s)'ın Duası (Ankebut-)30 :


Ya Rabbi, bu müfsitler, bu bozguncular gürühuna karşı bana sen yardım eyle.



Hz.İsmail(a.s) ve Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Bakara-127) :


Ey bizim Kerim Rabbimiz! Yaptığımız bu işi kabul buyur bizden. Hakkıyla işiten ve hakkıyla bilen ancak sensin.


Hz.İsmail(a.s) ve Hz.İbrahim(a.s)'ın Duası (Bakara-128) :


Ey Rabbimiz! Bizi sana boyun eğenlerden kıl, neslimizden de sana itaat eden bir ümmet çıkar, bize ibadet usullerimizi göster, tevbemizi kabul et; zira, tevbeleri çokça kabul eden, çok merhametli olan ancak sensin.



Hz.Yusuf(a.s)'ın Duası (Yusuf-101) :


Ey gökleri ve yeri yaratan. Dünyada da, ahirettede Meevlam, yardımcım Sensin. Müslüman olarak canımı al ve beni salihler(iyi insanlar) zümresine dahil eyle.


Hz.Eyüb(a.s)'ın Duası (Enbiya-83) :


Ya Rabbi bu dert bana iyice dokundu. Sen merhametlilerin en merhametli olanısın.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Kasas-16) :


Ya Rabbi ben kendime yazık ettim. Affeyle beni.



Hz.Yunus(a.s)'ın Duası (Enbiya-87) :


Ya Rabbi Sensin ilah, senden başka yoktur ilah. Sübhansın, bütün noksanlıklardan münezzehsin. Yücesin. Doğrusu kendime zulmettim, yazık ettim. Affını bekliyorum Rabbim.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-143) :


Sübhansın Ya Rabbi, tevbe ettim. Her noksanlıktan münezzeh olduğun gibi dünyada seni görmemizden de münezzehsin. Ben iman edenlerin ilkiyim.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-151) :


Ya Rabbi, beni ve kardeşimi affet. Rahmetine bizi de dahil et; çünkü merhamet edenlerin en merhametlisi sensin.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-155) :


Sensin bizim mevlamız, affet bizi, merhamet eyle. Sen merhamet edenlerin en hayırlısısın.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Araf-156) :


Bize bu dünyada da ahirette de iyilik nasip et. Biz sana yöneldik, senin yolunu tuttuk.


Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Taha-25-27) :


Ya Rabbi, göğsümü genişlet, işimi kolaylaştır, dilimin bağını çöz. Ta ki sözümü anlasınlar.



Hz.Musa(a.s)'ın Duası (Mü'min-27) :


Ben, ahirete, hesap gününe inanmayan her kibirli ve zorbadan benim de Rabbim sizin de Rabbiniz olan Allah'a sığınırım.


Hz.Süleyman(a.s)'ın Duası (Neml-19) :


Ya Rabbi, beni nefsime öyle hakim kıl ki gerek bana gerek ana-babama ihsan ettiğin nimetlere şükredeyim. Seni razı edecek güzel ve makbul işler yapabileyim. Bir de, lütfedip beni salih kulların arasına dahil eyle.


Hz.Süleyman (a.s)'ın Duası (Sad-35) :


Ya Rabbi affet beni ve bana benden sonra hiç kimseye nasip olmayacak bir hakimiyet lutfet. Çünkü sen lütufları son derece bol olan Vehhabsın.

Hz.Zekeriya(a.s)'ın Duası (Al-i İmran-38) :


Ya Rabbi, bana senin tarafından tertemiz, hayırlı zürriyet ihsan eyle. Şüphesiz ki sen dualar işitip icabet edensin.


Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası (İsra-80) :


Ya Rabbi, gireceğim yere dürüst olarak girmemi, çıkacağım yerden de dürüst olarak çıkmamı nasip et ve kendi katından beni destekleyecek kuvvetli bir delil ver bana.


Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası (İsra-80) :


Allah bana yeter. Ondan başka ilah yoktur. Ben yalnız ona dayanırım. Çünkü O, büyük Arşın, muazzam hükümranlığın sahibidir.


Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası

(Tevbe-129) :


Allah'ım, ey yerleri ve gökleri yaratan! Ey görünen görünmeyen ne varsa bilen. Hakkında ihtilaf ettikleri her meselede kulların arasında sen elbette hükmedeceksin. Ben bu güven içinde bekliyor ve sabrediyorum.


Hz.Muhammed(s.a.v.)'in Duası

 (Zümer-46) :


Ya Rabbi adaletle hükmünü ver. Rabbimiz Rahmandır. Sizin bunca isnat ve iftiralarınıza karşı Müsteandır. (Yardım istenilecek olan yine O'dur.)


Meleklerin Mü'minlere Duası (Mü'min-7) :


Ey ulu Rabbimiz, senin rahmetin ve ilmin her şeyi kuşatmıştır! O halde tevbe edenler ve senin yoluna tabi olanları mağfiret eyle ve onları o cehennem azabından koru!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder