4 Ekim 2018 Perşembe

ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN




***Bir Gece Ansızın Gelebilirim***


Bu kadar yürekten çağırma beni
Bir gece ansızın gelebilirim
Beni bekliyorsan, uyumamışsan
Sevinçten kapında ölebilirim


Belki de hayata yeni başlarım
İçimde küllenen kor alevlenir
Bakarsın hiç gitmem kölen olurum
Belki de seversin beni kimbilir


Kal dersen, dağlarca severim seni
Bir deniz olurum ayaklarında
Aşk bu özleyiş bu, hiç belli olmaz
Kalbim duruverir dudaklarında.


Ya da unuturum kim olduğumu
Hatırlamam belki adımı bile
Belki de çıldırır, deli olurum
Sana kavuşmanın heycanıyle


Aşk bu, bilinir mi nereye varır
Ne durdurur özlemini, seveni
Bakarsın ansızın gelebilirim
Bu kadar yürekten çağırma beni.

Ümit Yaşar Oğuzcan

Diyebilseydim

Anladım diyemem ki! Suçluyum
Belki ben anlatamadım sana kendimi
Tutuştum, yandım da yokluğunda her gece
Yine gözyaşlarımla söndürdüm kalbimi
Her gün her dakika seni özlerdim
Bitmezdi kederim senin yanında bile
Susardım, gözlerime baktığın zaman
Mermer bir heykelin çaresizliğiyle
Oysa neler düşünürdüm sen yokken
Sana kavuşunca neler söylemek isterdim
Dakikalar bir ışık hızıyla geçerdi
Ayrılık başlayınca ben biterdim
En kötüsü beni koyup gitmendi
O öyle bir yalnızlıktı anlatılmaz
Hep yarım kalmış heyecanlar hazlar içinde
Biterdi bir kış, geçerdi bir yaz
Ve nice yıllar kovalardı birbirini
Gözlerimde gitgide büyürdü mesafeler
Bütün teselliler uzaklarda kalırdı
Bütün çiçekleriyle solardı bahçeler
Ne olurdu saadetlerin en büyüğü
İşte ellerimde al, diyebilseydim
Anlardın, ve hiç gitmezdin, değil mi
Bir gün duyduğum gibi kal diyebilseydim.

Ümit Yaşar Oğuzcan


R-Oksan@

7 yorum:

  1. Bir yanarım Tanrı özlemiye Musa gibi;
    Bir ölürüm murada ermeden Yahya gibi;
    Yarı gökte kalırım hep bir iğne yüzünden
    Hep bir başka derdin terzisiyim İsa gibi.
    Hayyam

    YanıtlaSil
  2. Güçlü olduğuna inandırdın beni;
    Bol bol da verdin bana vereceklerini.
    Yüz yıl günah işleyip bilmek isterim:
    Günahlar mı sonsuz, senin rahmetin mi?

    hayyam

    YanıtlaSil
  3. Şarap içip güzel sevmek mi daha iyi,
    İki yüzlü softaları dinlemek mi?
    Sarhoşla aşık cehenneme gidecekse,
    Kimselerin göreceği yoktur cenneti.
    hayyam

    YanıtlaSil
  4. .........
    ''Akar gibi geçiyorum dünyadan, ısınıp bakınmadan,
    sarhoş sıkılgan sırılsıklam...''...

    Nihat Behram

    YanıtlaSil
  5. Hani kurşun sıksan geçmez geceden;
    anlatamam,
    nasıl ıssız,karanlık...
    Ve zehir zıkkım sigaram.
    ..
    Ahmed Arif

    YanıtlaSil
  6. Sonsuzluğa doğru kalkacak sihirli
    Bir gemisin göklerde demirli
    Ve ben rıhtımında bekleyen tek yolcu...
    Düşüncemizin en haksız, en korkuncu;

    Ahmet Muhip Dıranas

    YanıtlaSil
  7. Dün sabaha karsı kendimle konuştum
    Ben hep kendime çıkan bir yokuştum
    Yokuşun başında bir düşman vardı
    Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum

    Özdemir Asaf

    YanıtlaSil