28 Kasım 2017 Salı

TUTSAM ELLERİNDEN AĞLARSIN - CAHİT SITKI TARANCI

Tutsam ellerinden ağlarsın.
Benek benek büyür karanlığım.
Nokta nokta korkutur seni.
Tutsam ellerinden ; ağlarsın

Toprak kokar avuçlarım , kan kokar.
Ben hoyrat gecelerde boy atmış fidan,
Boz bulanık sularda yıkanmış , arınmışım.
Geceleri çok yakınım yıldızlara,
Işığa çıkınca bir karışım.

Tutsam ellerinden ağlarsın.
Doğduğum köyü bir bilsen.
Gece gecemden büyük,
Acısı acımdan derin.
Tutsam ellerinden , üşür ellerin!
TUTSAM ELLERİNDEN AĞLARSIN - CAHİT SITKI TARANCI
R-Oksan@




Bir Güzel

    

Cahit Sıtkı Tarancı  

 

Bir güzel bilirim, bir daha bilmem
Onda gör cilve nedir, eda nedir

Öyle satar kendini dirhem dirhem
Ondan bu gönül deli divanedir

Nerden çattım böylesi bir güzele
Netsem, neylesem o kız geçmez ele

Kaptırdım kendimi bir kere sele
Bana sor dalga nedir, kaya nedir

Gündüz işimde beni şaşkın eder
Gece düşümde beni çılgın eder

Ayrılığı başımdan aşkın eder


Bir sevda ki yanmaktan başka nedir?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder